A rula pe partea stângă în trafic este un obicei de sute de ani, posibil de la vechii greci, egipteni și romani, dar cu siguranță era o epocă în care oamenii purtau în mod obișnuit săbii atunci când călătoreau. În 1773, guvernul britanic a introdus Legea generală a autostrăzilor, care încuraja călăreții și oamenii care își duc legumele pe piață să conducă pe stânga.
Cu toate acestea, lucrurile au stat ușor diferit în alte tari. Autoritățile ruse, de exemplu, observaseră deja că oamenii lor tindeau să favorizeze dreapta, așa că primele lor indicatii pe această temă au fost sa circule pe partea dreapta. Francezii pre-revoluționari erau pe stânga, dar, revoltându-se, s-au mutat ca parte a unei reordonări generale a întregii societăți, iar când Napoleon a preluat armata și a început să invadeze națiunile, le-a ordonat să rămână pe partea dreaptă. Mitul popular sugerează că acest lucru se datorează și faptului că era stângaci, dar existau și alte avantaje; s-ar dovedi neliniștitor pentru dușmanii săi și i-ar enerva pe britanici.
Toți ceilalți au rămas sa circule pe stânga, dar odată cu creșterea traficului pe drumurile din Europa continentală, acest lucru a început să provoace confuzie și, încet, în cursul următoarei o sută de ani, națiunile europene au început să se deplaseze și ele pe dreapta.
De asemenea, această abordare divergentă a avut loc într-un moment în care britanicii și francezii erau foarte ocupați cu colonizarea lumii. Fiecare țară ocupată de britanici – cum ar fi Australia, Noua Zeelandă, au păstrat circulatia pe stânga, iar cele ocupate de Franța s-au mutat la dreapta. America a fost împărțită, noii sosiți din Marea Britanie, Olanda, Spania și Portugalia circulau pe stânga, iar coloniile franceze insistând la dreapta.
Și apoi a sosit autoturismul. În timp ce design-urile originale pentru mașini l-au pus pe șofer în partea din față și în centrul vehiculului, nu a trecut mult timp până când s-a putut vedea șoferii circuland pe mijlocul drumului. Și în acele țări în care producția de mașini a devenit o industrie esențială pentru export (America), vehiculele cu volan pe partea dreaptă, cu coloana de direcție în stânga, au devenit rapid o normă obligatorie.
Deși este interesant de observat că acest aranjament favorizează oarecum șoferul stângaci, deoarece mâna lor dominantă este cea care nu părăsește niciodată volanul. Un șofer dintr-o mașină britanică cu mâna dreaptă își petrece o mare parte din timp conducând cu mâna dreaptă.